Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği
İletişim
Tarih: 03 Şubat 2023

Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği

“Değerli öğrencilerimiz, 2022-2023 akademik yılı Erasmus+ Öğrenim/ Staj Hareketliliği ve Personel Eğitim Alma/Ders Verme seçim süreci başlamıştır.

İlan metnini dikkatli okumanız ve işlemlerinizi bu doğrultuda  yapmanız gerekmektedir.

Başvurular bu yıl erasmusbasvuru.ua.gov.tr adresinden yapılacaktır, bilgilerinize sunulur.

Erasmus Yabancı Dil Sınavı 4 Mart 2023 tarihinde yapılacaktır. Başvuru süreci sonrasında gerekli bilgiler tarafınıza aktarılacaktır.”

Detaylı Bilgi: erasmus@beykent.edu.tr

ERASMUS+ ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ

ERASMUS+ öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş ERASMUS+ Üniversite

Beyannamesine sahip olan yükseköğretim kurumunun ERASMUS+ değişimi yapmak üzere var

olan ikili anlaşmaları çerçevesinde gerçekleştirilir.

Faaliyet, yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrencinin öğreniminin bir bölümünü ikili anlaşma ile

ortak olunan yurtdışındaki yükseköğretim kurumunda gerçekleştirmesidir.

Öğrenim Hareketliliği Seçim Şartları ve Seçimde Kullanılan Belgeler/Asgari Şartlar

Gerekli belgeler;

-Erasmus öğrenim hareketliliği başvuru formu

-Transkript; Onaylı güncel not döküm belgesi. E-devlet üzerinden veya Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden alınmalıdır.

-İngilizce Sınav Sonuç Belgesi; Üniversitemiz tarafından uygulanan yabancı dil sınavına girmek yerine, son iki yıl içinde, ÖSYM dönüşüm tablosunda yer alan TOEFL, IBT, PTE Academic, CPE ve CAE sınavlarına katılarak asgari YDS 75 puanı karşılığı puan belgesini dilekçe yoluyla sunan öğrencilerin sınav puanları da ÖSYM dönüşüm tablosundaki karşılığı göz önünde bulundurularak kabul edilir.

Faaliyete katılabilmek için öğrencilerin öncelikle aşağıdaki asgari şartları sağlamaları

gerekmektedir:

1. Öğrencinin yükseköğretim kurumu bünyesinde örgün eğitim kademelerinin herhangi birinde

(birinci, ikinci veya üçüncü kademe) bir yükseköğretim programına kayıtlı, tam zamanlı öğrenci olması,

2. a) Birinci kademe (ön lisans, lisans)  öğrencilerinin kümülatif akademik not ortalamasının en az 2.20/4.00 olması,

b) Başvuru aşamasında henüz transkripti oluşmamış ön lisanstan geçiş yapan öğrenciler için ön

lisans mezuniyet notunun en az 2.20/4.00; Birinci sınıf öğrencileri için lise mezuniyet notunun en az 75/100 olması.

c) İkinci (yüksek lisans) ve üçüncü (doktora) kademe öğrencilerinin kümülatif akademik not ortalamasının en az 2.50/4.00 olması,

3. Öğrenim hareketliliği için yeterli sayıda ders veya ders niteliğinde olmayan ECTS kredi yükü

olması. Ders yükü bulunmayan, örneğin tez dönemine geçen yüksek lisans ve doktora öğrencileri

için bir akademik dönemde 30 AKTS’lik ders niteliğinde olmayan iş yükü üzerinden öğrenim

anlaşması düzenlenebilir.

4. Mevcut öğrenim kademesi içerisinde, 2014-2020 ve/veya 2021-2027 Erasmus+ dönemlerinde yükseköğretim hareketliliği faaliyetlerinden yararlanmışsa, yeni faaliyetle beraber toplam sürenin 12 ayı geçmemesi. Akademik başarı ve yabancı dil puanlarının ortalamasına ilave olarak; aynı öğrenim kademesi içerisinde daha önce Erasmus+ (2014-2020 veya 2021-2027) kapsamında yükseköğrenim öğrenci veya staj hareketliliğinden yararlanmış öğrencilerin Erasmus seçim puanı hesaplanırken, daha önce yararlanılan her bir faaliyet için (öğrenim-staj ayrımı yapılmaksızın) 10’ar puan eksiltme uygulanır. Hareketlilik başvurularını değerlendirmede kullanılacak değerlendirme ölçütleri ve ağırlıklı puanlar aşağıda yer almaktadır:
Daha önce yararlanma durumunda “-10 puan” uygulanması, önceki öğrenim kademesinde gerçekleştirilen veya yükseköğrenim öğrenci/staj hareketliği dışındaki hareketlilikler için uygulanmaz. Hareketlilik gerçekleştirmiş bir öğrencinin aynı öğrenim kademesi (lisans, yüksek lisans, doktora)  içerisinde tekrar başvurması halinde uygulanır.

HİBE

Programla ilişkili ülkelere öğrenci gönderirken uygulanacak bireysel destek hibe miktarları tablosu aşağı yer almaktadır:

Ülke grupları

 

Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler

Aylık Öğrenci Öğrenim Hibesi (€)

1. ve 2. Grup Program Ülkeleri

Almanya,Avusturya,Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Güney KıbrısHollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Malta, Norveç,Portekiz, Yunanistan

 

600

3. Grup Program Ülkeleri

Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Letonya, Litvanya, Macaristan,Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye

 

450

 

Başvuru Yapmadan Önce Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:

·       Hibe verilecek öğrenci sayısı, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından Üniversitemize tahsis edilen hibe miktarına uygun olarak, başvuran öğrencilerin Fakülte bazında ERASMUS+ notuna göre belirlenir.

·       Başvuru sonucunda aday statüsü ile kesinleşmiş seçim sonuçları arasında oluşabilecek farklılıktan Üniversitemiz ve Türkiye Ulusal Ajansı sorumlu değildir.

·       Bir üniversiteye birden fazla başvuru olması halinde, başvuran öğrencilerin o üniversiteyi kaçıncı sırada tercih ettiklerine bakılmaksızın seçim ERASMUS+ notuna göre yapılacaktır.

·       Çift anadalda öğrenim gören öğrenciler aynı başvuru döneminde sadece bir anadaldan hareketliliğe başvurabilirler.

·       Erasmus+ öğrenim hareketliliğinden yararlanmak isteyen öğrencilerin, bir yarıyılda en az 30 AKTS kredisi alma yükümlülüğü bulunmaktadır. Yurt dışındaki partner üniversitenin akademik programına bağlı olarak, bir yarıyılda alınabilecek dersler toplam en çok 33 AKTS, en az 27 AKTS olabilir.

·       Bazı üniversitelerde eğitim dili olarak yerel dilin kullanılması nedeniyle, ERASMUS+ programı kapsamında öğrenim görmek istenilen üniversitenin Eğitim Dili başvuru yapılmadan önce mutlaka dikkatli bir şekilde araştırılmalıdır.

·       Erasmus+ programı kapsamında yurtdışında öğrenim gören öğrenciler bu döneme ait öğrenim ücretlerini akademik takvimde belirtilen tarihlere göre Beykent Üniversitesi’ne öderler. Yurtdışındaki üniversiteye ayrıca öğretim ücreti ödemezler. Ancak barınma, ulaşım, kişisel harcamalar, beslenme, sağlık sigortası gibi tüm masraflar öğrencinin sorumluluğundadır.

·       Erasmus öğrenim hareketliliğinden yararlanacak olan öğrencilerin, tercih ettikleri üniversitelerin akademik takvimlerini kontrol etmeleri, hareketlilik sonunda Beykent Üniversitesi’nde devam edecekleri dönemi etkilemeyecek şekilde tercihlerini yapmaları gerekmektedir.

·       Beykent Üniversitesi akademik takvimi ile partner üniversitenin akademik takviminin uyuşmaması sonucu, partner üniversiteden dönüş sonrası Beykent Üniversitesi’nde ders kaydı yapamama, derslere devamsızlık süresinin aşılması ve bunlardan dolayı akademik başarının etkilenmesi ile ilgili tüm sorumluluk öğrenciye aittir.

·       Hareketlilik faaliyetinin fiziksel olarak başlaması sonrasında pandemi, doğal afet vb. gibi mücbir sebeplere göre sanal hareketliliğe dönüşmesi durumunda, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yayınlanacak olan kurallar uygulanacaktır.

Buna göre,

·       Öğrencinin yurda döndüğünde kendisine geç kayıt imkânı sunulması ve eğitimine Beykent Üniversitesi’nde devam etmesi,

·       Öğrencinin yurda döndükten sonra partner üniversitede açılan çevrimiçi eğitime katılarak eğitimine devam etmesi,

·       Öğrencinin yurda döndüğünde partner üniversitenin açtığı veya Beykent Üniversitesi’nde açılan çevrimiçi eğitim olanaklarından yararlanmak üzere seçim yapması ve tercih ettiği çevrimiçi eğitime devam etmesi,

·       Partner üniversitede ve Beykent Üniversitesi’nde açılan çevrimiçi eğitimlerde Öğrenim Anlaşmasında yer alan ve başarılı olunduğunda tanınma sağlanacak programın tamamının bir kurumun sunduğu çevrimiçi programda bulunmuyor olması halinde, Öğrenim Anlaşması programını tamamlamak üzere açılan çevrimiçi eğitim olanaklarının her ikisinden birden yararlanarak eğitimine devam etmesi gerekebilir.

·       Bu kapsamda, Erasmus öğrenim hareketliliğine katılacak olan öğrenciler;

·       Partner üniversitenin akademik dönemde kapanması veya çevrimiçi eğitime geçmesi durumunda, eğitimde aksaklıklar yaşanabileceğini,

·       Partner üniversitenin çevrimiçi eğitim olanağı sunmaması halinde, Beykent Üniversitesi’ne ilgili akademik dönem derslerine kayıtlanmanın mümkün olmayabileceğini,

·       İlgili ülkeye giriş-çıkış, vize, konaklama konularında problem yaşanabileceğini ve bunlardan doğacak maddi yükümlülükleri olabileceğini,

·       Partner üniversitede öğrenim göreceği tarih aralığı boyunca, herhangi bir sağlık problemi ile karşılaşılması durumunda, kullanılacak sağlık sigortasının tüm koşulları kapsaması gerektiğini,

·       Erasmus hibesi dışında, hiçbir maddi destek talebinde bulunulamayacağını,

·       Erasmus hibe ödemeleri ve diğer akademik işlemlerin “Erasmus ve diğer uluslararası değişim programları yönergesi” ve katılımcı tarafından imzalanan “Erasmus Hibe Sözleşmesi” kapsamında gerçekleştirileceğini kabul eder.

·       Tahsis edilen hibe destek amaçlı olup; yapılacak tüm harcamaları karşılaması beklenmemektedir.

·       Öğrencinin uçak bileti, yurt ücreti, yurt depozitosu, sağlık sigortası gibi giderler için ERASMUS+ fonundan ayrıca bir ödeme yapılmaz. Bu giderler öğrencinin kendisi tarafından karşılanır.

·       ERASMUS+ hibesinin %70’i öğrenci değişime gitmeden önce, kalan %30’u ise değişimden döndükten ve işlemlerini tamamlandıktan sonra ödenir.

·       Erasmus+ hibesi öğrenci gitmeden önce partner üniversiteler tarafından öğrenciye yollanan kabul mektubundaki tarihe göre hesaplanır ve gitmeden önce yatırılması gereken %70’lik tutar öğrencinin hesabına yatırılır. Öğrenci kalan %30’luk hibe ödemesini ise hareketliliğini tamamladıktan sonra Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne teslim edeceği katılım sertifikasındaki tarihlere ve başarı durumuna göre almaktadır.

·       Erasmus+ programı kapsamında partner üniversitede aldıkları derslerin toplam kredisinin 2/3’ünden başarılı olmayan öğrencilerin, kalan hibe ödemeleri yapılmaz. Son hesaplamalara göre, iade edilmesi gereken tutar varsa öğrenciden geri ödemesi talep edilir.

·       Öğrenim Anlaşmasında belirtilen ders programını takip etmeyen, derslere veya diğer çalışmalara katılmayarak başarısız olan öğrencinin hibesinin kısmen veya tamamen ödenmemesi veya yapılmış bulunan ödemesinin iadesinin istenme hakkı saklıdır.

BAŞVURU SÜRECİ:

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Döneminde ERASMUS+ programından yararlanmak üzere başvuru yapmak isteyen öğrenciler, 27 Ocak 2023 tarihinden itibaren duyuruları takip ederek başvurularını ilan edilecek sistem üzerinden tamamlayabilirler.

SON BAŞVURU TARİHİ: 27 Şubat 2023
İletişim: 
erasmus@beykent.edu.tr

ERASMUS BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

1-     https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr/giris adresinden E-Devlet’e TC Kimlik No. ve E-Devlet şifresiyle giriş yapılır.

2-     Açılan başvuru portalında öğrenci bilgileriniz ve başvurabileceğiniz ilanlar karşınıza gelecektir. Solda bulunan ikondan Başvurularım seçeneğine tıklayınız.

3-     Başvurularım kısmında, Beykent Üniversitesi tarafından açılan aktif ilanları göreceksiniz. Bu ilanlardan birine başvurmak için, başvurmak istediğiniz ilanın sağında yer alan seçeneğini tıklayınız.

4-     Gelen ekranda kişisel bilgileriniz olacaktır. Bu bilgilerin doğruluğunu kontrol ettikten sonra, aşağıda işaretlenen alana desteklenen format ve boyutlarda bir fotoğrafınızı yüklemeniz gerekmektedir. Bu fotoğraf vesikalık veya yüzünüzü tam olarak gösterecek şekilde çekilmiş bir fotoğraf da olabilir. Profil resmi bu sayfada zorunlu alandır.

a) Engelli, şehit/gazi yakını veya 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ile 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrenciler, bu durumlarını belgelemek koşuluyla bu alanda ilgili kutucuğu işaretleyerek, belgelerini yükleyebilirler.

5-     Bir sonraki aşamada; fakülte, bölüm ve genel not ortalaması bilgileriniz çıkar. Buradaki bilgilerin doğruluğunu kontrol ediniz. Eğer burada yer alan genel not ortalamanız ile OBS’deki transkriptinizde yer alan genel not ortalaması birbirinden farklı ise, Öğrenci İşleri Müdürlüğü ile irtibata geçerek (student@beykent.edu.tr), E-Devlet’teki transkriptinizin güncellenmesini talep etmelisiniz.

a) Belge yükleme aşamasında E-Devlet’ten alınan transkriptin yüklenmesi gerekmektedir. Bu belgeye E-Devlet Kapısı’na giriş yaptığınızda arama kutucuğuna “Transkript Belgesi Sorgulama” yazarak erişebilirsiniz.

6-     Bir sonraki aşama olan Tercih Bilgileri kısmında, Tercih Listesi seçeneğine tıkladığınızda, bölümünüzle/fakültenizle anlaşmamız bulunan üniversiteler ve kontenjanları gelecektir. Bu listeden tercih etmek istediğiniz en fazla üç üniversiteyi seçebilirsiniz. Bu üniversitelerin tercih sıralamalarında değişiklik yapmak için soldaki okları kullanabilirsiniz.

NOT: Bu kontenjan bilgisine ayrıca https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/uluslararas%C4%B1/2021-2027-erasmus-anla%C5%9Fmalar%C4%B1-26072022.pdf?sfvrsn=31b4fabe_6 adresinden yayınlanan Öğrenciler için Erasmus Öğrenim Hareketliliği Anlaşmalarımızın Listesi’ne tıkladığınızda otomatik olarak indirilecek Excel listesinden ulaşabilirsiniz.

7-     İletişim Bilgileri alanında, lütfen kullandığınız cep telefonu numarası ve güncel e-posta adresi ile ev adresinizi giriniz. Girdiğiniz e-posta adresi ve cep telefonu numarasının güncel olduğundan lütfen emin olunuz. Bu bilgiler adaylarla iletişime geçilirken kullanılacağından, bilgilerin doğruluğu son derece önemlidir.

8-     Transkript ve yabancı dil sınavı sonuç belgenizi de yükledikten sonra, en son aşamada verdiğiniz bütün bilgilerin bir özeti olacaktır. Eğer değiştirmek istediğiniz bir bilgi var ise, Geri seçeneğine tıklayarak düzenleme yapabilirsiniz. Bütün bilgilerin doğruluğundan eminseniz, BAŞVURUYU TAMAMLA seçeneğine tıklayarak başvurunuzu tamamlayabilirsiniz. Başvuru sayfanızın bir kopyasını Başvuru PDF indir seçeneğini tıklayarak indirebilirsiniz.

Başvuru son tarihine kadar portala giriş yaparak başvurunuzda değişiklik yapabilirsiniz. Başvurular tamamlandıktan sonra değişiklik yapmanız mümkün olmayacaktır.